Vandaag verschenen er lezersbrieven over Ford in De Morgen. Niet echt verwonderlijk gezien wat er allemaal gaande is daaromtrent.
Blijkbaar evolueren lezersbrieven tussen het moment van versturen en van verschijnen. De auteur van die lezersbrieven heeft er niet eens weet van. Woorden, zinnen veranderen, alinea's verdwijnen zonder dat hij er ook maar iets aan hoeft te doen of er van merkt. Vermits de media zo snel zijn is het uiteraard ook onmogelijk om de schrijver ervan te vragen of hij met de gemuteerde versie akkoord is.
Niet helemaal toevallig is ons een oorspronkelijke lezersbrief in de handen gevallen en kunnen we die vergelijken met wat er uiteindelijk op papier staat, gedrukt in de krant. We vullen dus maar aan met wat eruit gevallen is.
In de originele lezersbrief word gesproken over
In de originele lezersbrief word gesproken over
Gisteren was ik ten zeerste verontwaardigd door de trompetters van VOKA en andere patronale organisaties en Minister-Presidenten (we weten dan ook waar zijn roots liggen) die, het nieuws was nog niet eens koud, de wereld voor de zoveelste keer hun 'analyses' over de hoge loonlasten in ons land kond deden. Niet eens het fatsoen om, voor een keer 24 uur, hun muil (mijn excuses voor het woordgebruik) te houden.
(...)
Compleet-et weggevallen alinea's zijn:
De Mondeo, Galaxy en S-Max zullen in Spanje gebouwd worden. De C-Max, die er nu gebouwd word gaat dan verhuizen naar Saar Louis in Duitsland (hoezo, is de 'loonlast' daar niet te hoog?). Niet dat het erop lijkt dat er in Spanje een kat is die nog een van die modellen kan kopen maar de wagens worden dan wel meer naar Noord-Europa getransporteerd per boot, trein en vrachtwagen. Toch nog goed nieuws voor Kris Peeters' Vlaanderen als de logistieke draaischijf van Europa. Kortom 'Vlaanderen in Actie'.
En al die mensen die nu vertellen dat ze geen Ford meer zullen kopen.
Het is echt gemeend, dat wel, maar toen Renault en Opel sloten hoorden we dezelfde verhalen. En ziet U ze rijden al die Renaults en niet-in-Antwerpen-gebouwde-Astra's op de Vlaamse wegen?
De Mondeo, Galaxy en S-Max zullen in Spanje gebouwd worden. De C-Max, die er nu gebouwd word gaat dan verhuizen naar Saar Louis in Duitsland (hoezo, is de 'loonlast' daar niet te hoog?). Niet dat het erop lijkt dat er in Spanje een kat is die nog een van die modellen kan kopen maar de wagens worden dan wel meer naar Noord-Europa getransporteerd per boot, trein en vrachtwagen. Toch nog goed nieuws voor Kris Peeters' Vlaanderen als de logistieke draaischijf van Europa. Kortom 'Vlaanderen in Actie'.
En al die mensen die nu vertellen dat ze geen Ford meer zullen kopen.
Het is echt gemeend, dat wel, maar toen Renault en Opel sloten hoorden we dezelfde verhalen. En ziet U ze rijden al die Renaults en niet-in-Antwerpen-gebouwde-Astra's op de Vlaamse wegen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten