maandag 15 december 2008

Afghaanse mop

George Bush, Nicolas Sarkozy en Hamed Karzia, presidenten van respectievelijk de Verenigde Staten, Frankrijk en Afghanistan sterven en gaan (uiteraard) naar de hel.
Wanneer de duivel ze ziet aankomen en hun bedrukte gezicht opmerkt, vraagt hij: 'wat is er, waarom zijn jullie zo ongelukkig?"

Bush zegt "Ik ben zo snel vertrokken uit de VS dat ik geen tijd heb gehad om afscheid te nemen van mijn familie. Ik wou dat ik Texas kon bellen".
De duivel geeft hem een telefoon, Bush belt met zijn familie en geeft nog wat instructies aan Condoleeza Rice... Nadat hij opgehangen heeft geeft de duivel hem een rekening van 2 miljoen dollar. Bush schrikt: "Wat? 2 miljoen dollar? Ik heb maar een 10-tal minuten gebeld!"
De duivel antwoordt: "Ja maar ge zit in de hel man, dat is geen plaatselijke oproep hoor!"

Sarkozy zegt dan aan de duivel: "Als hij naar de VS kan bellen, dan moet ik ook naar Frankrijk mogen bellen". En zo gebeurt. Na het beëindigen van zijn gesprek met zijn Carlita vraagt de duivel 3 miljoen euro. "Wat, drie miljoen euro," zegt Sarkozy, "ik heb maar een kwartiertje gebeld!"
Ja, maar vanuit de hel..." zegt de duivel.

Dan vraagt Karzai ook om te mogen bellen naar Afghanistan. Hij begint te spreken en stopt pas na 5 uur. Dan vraagt hij aan de duivel: "En ik, hoeveel moet ik?"
"5 afghanis", zegt de duivel.
"Maar 5 afghanis voor 5 uren?" protesteren Bush en Sarkozy.
"Ja, kijk... dat is een zonaal gesprek hé!" zegt de duivel.

Geen opmerkingen: